Hinnoittelu

Omien tavaroiden tai palveluiden hinnoittelu on eräs yrittäjän tärkeimmistä taidoista. Se on kriittinen komponentti sekä markkinoinnissa että myynnissä.
Janne K. Jääskeläinen. Mustavalkokuva, otsassa post-it lappu, jossa tukkimiehen kirjanpidon merkkejä.
Vain uutiskirjeen tilaajille
Yrittäminen

Megapostaus! Näin kampeat yrityksesi kuilun partaalta kuninkuusluokkaan

Varoitus: Tämä kirjoitus on JÄÄTÄVÄN pitkä. Jos takalistosi vain kestää, pystyt nyt lukaisemaan kaikki tähän mennessä julkaisemani olennaiset yritysaiheiset ohjeet ja neuvot yhdeltä istumalta. Jos luet tätä kirjoitusta, sinäkin olet luultavasti yrittäjä. Ja koska olet yrittäjä, ongelmasi ovat hyvin erilaisia kuin tavallisilla tallukoilla. Yrittäjät ovat arjen supersankareita, ja kaikista ei
8 min read
palaute
Myynti ja markkinointi

Miksi asiakas ei osta?

Asiakkaat rakastavat yhteistyökumppaneita, jotka ajattelevat heidän parastaan. Jos otat asiakkaan ongelmat kantaaksesi, he ovat valmiina tekemään melkoisia urotekoja organisaatiossaan, jotta saisivat tehdä töitä kanssasi vastaisuudessakin. Ennen kuin molemmin puolin kannattavaa asiakassuhdetta pääsee syntymään, täytyy kuitenkin saada asiakkaalta lupa yhteiselle polulle astumisesta. Tämä ei olekaan aina niin helppoa. Asiakas voi valita
1 min read
saappaat
Johtaminen

Miten annat asiakkaalle kenkää?

Edellisessä kirjoituksessani kerroin Pareto-periaatteesta. Olen soveltanut periaatetta säännöllisesti yritykseni toimintaan, ja se on ollut toimiva tapa kehittää ja kasvattaa liiketoimintaa. Teen yrityksessä joka vuosi tehosiivouksen. Jaottelen asiakaskunnan maksuhalun, -kyvyn, liikevaihdon, tuloksen ja asenteen mukaan. Kun pisteytys on selvillä, kaivan listasta avainasiakkaat (ne 20 % jotka tuottavat parhaiten ja ovat muutenkin mukavimpia)
2 min read