Service Desk

Pahinta työkuorman kannalta yrityksissä on vaihtelu. Leanin avulla työkuorman vaihtelua voidaan tasata esimerkiksi fifo-jonoilla ja priorisointisäännöillä, mutta aivan ensimmäisessä vaiheessa asiantuntijayrityksissä yleensä kannattaa yleensä ottaa käyttään asiakaspalvelukeskus (eli aspa, Service Desk), jonne asiakkaiden tukipyynnöt ohjataan keskitetysti. Tämä mahdollistaa sen, että vaihtelu ei suoraan pääse tuotantoon, mikä on kriittistä tasaisen työn läpimenovauhdin  takaamiseksi.

Mistä aloittaa asiantuntijayrityksen liinaus?

Olen aikaisemminkin kirjoittanut asiantuntijayrityksen liinaamisesta. Lean asiantuntijayritys on kilpailijoitaan nopeampi, laadukkaampi ja tuloksellisempi työpaikka. Leanit työmetodit ja johtamiskäytännöt tuovat tuloksen…