Tulostulva® Täyskäännös tervehdyttämisohjelma

Tulostulva® Täyskäännös

Tervhdyttämisohjelma asiantuntijayrityksille.

Tulostulva® Täyskäännös on asiantuntijayrityksille suunnattu tervehdyttämisohjelma, jonka tarkoitus on yksinkertaisuudessaan kääntää tappiollinen yritys voitolliseksi mahdollisimman nopeasti. Tervehdyttämisohjelma sopii yrityksellesi, jos yrityksesi:

🛑 tulos on huonompi kuin alalla yleensä tai miinuksella,
🛑 myynnin heikkenemistä ei ole saatu pysäytettyä,
🛑 kassa on heikko ja maksujen kanssa on toistuvia ongelmia,
🛑 työntekijöiden (ja erityisesti avainhenkilöiden) vaihtuvuus on lisääntynyt merkittävästi,
🛑 yrityksen oma pääoma on sulanut huomattavasti tai menetetty kokonaan tai
🛑 alalla on tapahtunut tai tapahtumassa isoja muutoksia.

Jokaisen tervehdyttämisen tarpeessa olevan yrityksen tilanne on ainutlaatuinen, joten tervehdyttämistarpeen tietää yleensä parhaiten yrittäjä itse. Tervehdyttämisohjelman tarve voi tulla eteen myös silloin, jos olet kannattavuuden kanssa kipuilevan yrityksen hallituksessa.

Hyvä ja selkeä muistisääntö on, että tervehdyttämistoimet tulee aloittaa välittömästi, jos joudut miettimään jo toista kertaa, mitä laskuja maksetaan ja mitä ei.

Mitä tervehdyttämisohjelmassa tehdään?

Tervehdyttämisohjelmassa tutustun yrityksesi tilanteeseen, kilpailutekijöihin ja kipupisteisiin. Laadin kanssasi yritykselle tervehdyttämisohjelman, jolla tilanne saadaan käännettyä mahdollisimman nopeasti.

Tulostulva® Täyskäännös -tervehdyttämisohjelma poikkeaa tyypillisistä ”kehittämisohjelmista” siten, että tavoitteena on yksiselitteisesti palauttaa yrityksen tuloksentekokyky. Aikaa ei käytetä turhaan palaveeraukseen, post-it -sulkeisiin, mielikuvaharjoituksiin tai tykytoimintaan.

Miten tervehdyttämisprosessi etenee ja kauanko se kestää?

Tulostulva® Täyskäännös tervehdyttämisprosessin aktiivinen vaihe kestää kolme kuukautta, ja siinä on kolme osaa:

  1. Tiedonkeruu ja analyysivaihe (aikaasi menee maksimissaan 6 tuntia).
  2. Tervehdyttämisohjelman rakentaminen ja esittely (aikaasi menee noin 2 tuntia per palaveri).
  3. Tervehdyttämisohjelman suoritus ja seuranta (aikaasi menee noin 2 tuntia per palaveri).

Tiedonkeruu- ja analyysivaiheessa haastattelen avainhenkilöt, tutustun yrityksen prosesseihin ja talouslukuihin. Näiden tietojen pohjalta laadin tervehdyttämisohjelman, joka on räätälöity juuri sinun yrityksesi tarpeisiin.

tervehdyttamisohjeman vaiheet

Tervehdyttämisohjelman akuutti vaihe on ohi nopeasti. Koska koko yrityksen täytyy sitoutua tervehdyttämisohjelmaan ja tehtävät muutokset ovat usein kivuliaita, kaikkia tarpeellisia muutoksia on kuitenkin epärealistista kuvitella saavansa läpi näin lyhyessä ajassa. Kolmen kuukauden aikana kuitenkin muutetaan kaikki olennaiset asiat, jotka täyskäännökseen tarvitaan.

Paljonko tervehdyttämisprosessi maksaa?

Tulostulva® Täyskäännöksen investointi on 9 900 € + alv 24 %. Puolet kauppasummasta maksetaan heti, loput vaiheittain prosessin edetessä.

Takuu

Ymmärrettävästi tervehdyttämisohjelmaan investoiminen voi tuntua jännittävältä. Koska tiedän mitä olen tekemässä, pystyn lupaamaan työlleni törkeän hyvän takuun: mikäli kaikki yhdessä sovitut tervehdyttämistoimet tehdään ja dokumentoidaan mutta ne eivät paranna yrityksen tilannetta, maksan sinulle koko summan takaisin.

Kuulostaa hyvältä! Miten edetään?

Laita sähköpostia tai soita 040 577 0215. Kerro niin pitkästi tai lyhyesti kuin haluat yrityksesi tilanteesta.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

K: Minkä ongelman tämä palvelu ratkaisee?

V: Jos rahavarat hupenevat silmissä ja mikään ei tunnu toimivan, tarvitset ulkopuolista apua. Tervehdyttämisen ammattilaisena pystyn katsomaan yrityksesi liiketoimintaa ilman tunnesokeutta. Apua kannattaa hakea, ennen kuin on liian myöhäistä ja taloudellista liikkumavaraa ei enää ole.

K: Miksi en vain tekisi itse tarvittavia asioita firmassa? Miksi tarvitsen siihen ulkopuolista konsulttia?

V: Valitettavasti harva yrittäjä näkee firmansa yhtä selkeästi kuin ulkopuolinen ammattilainen. Jos haluat itse yrittää oikaista tilanteesi, lue tämä.

K: Meillä on koitettu korjata asioita jo aikaisemminkin ulkopuolisten konsulttien avulla. Mitään ei saatu aikaiseksi, ja aikaa meni vain turhissa kokouksissa istumiseen. Miksi tällä kertaa asiat olisi toisin?

V: Vihaan palavereissa istuskelua ja kaikenlaista mielenylennyspuuhastelua. Sen lisäksi minulla on selkeä takuu, jota et varmasti ole aikaisemmin saanut vastaavassa tilanteessa.

K: Firmassa on kaikki hyvin, paitsi että nyt on pari kertaa ollut pieniä ongelmia…

V: Yleensä firmassa on aika paljon ongelmia, mutta yrittäjä helposti sulkee silmänsä vaikeilta asioilta. Hyvä mittari avuntarpeelle on se, että jos joutuu TOISTA KERTAA miettimään mitä laskuja jättää maksamatta, on aika etsiä apua tervehdyttämiseen.

K: Yritykseni ei todellakaan tarvitse tervehdyttämistä. Sehän tarkoittaisi, että yritykseni olisi jotenkin sairas.‌ ‌

V: Yrityksen ei tarvitse olla sairas tarvitakseen tervehdyttämistä. Jokainen meistä joutuu käymään lääkärissäkin.

K: Tuo hinta on aika kova. Ei meillä ole varaa sellaiseen. 

V: Sen jo itsessään pitäisi olla iso varoitusmerkki. Terveellä yrityksellä pitäisi aina olla vähintään tuon verran sukan varressa, jotta yritys voi reagoida yllättäviin muutoksiin toimintaympäristössä.

K: Voinko maksaa koko summan vasta sitten, kun tervehdyttämisprojekti on tehty?

V: Et. Projekti ei ala, ennen kuin ensimmäinen maksusuoritus on tilillä. Tämä takaa yrityksesi sitoutumisen tervehdyttämisprosessiin.

K: Kirjanpitäjäni sanoi, että voi hoitaa tervehdyttämisprosessin murto-osalla tuosta hinnasta. Miksi ostaisin sinulta?

V: Jos kirjanpitäjät olisivat liiketoiminnan tervehdyttämisen ammattilaisia, Suomessa ei menisi yhtään yritystä konkurssiin vuodessa. Kirjanpitäjillä on tärkeä rooli yrittäjän taloushallinnassa, mutta yrityksen tervehdyttäminen on ammatti, jota harva Suomessa tekee työkseen – tai osaa.

K: Onko sinulla kokemusta toimialastani, joka on X? En usko, että osaat auttaa jos et ymmärrä bisnestäni täydellisesti.

V: Jos minulla ei ole suoraa kokemusta toimialastasi, se ei ole esteenä tai edes hidasteena yrityksen tervehdyttämiselle. Epäterveet toimintamallit on ulkopuolisena helpompi tunnistaa toimialasta riippumatta. Tervehdyttämisohjelma laaditaan joka tapauksessa yhdessä sinun – joka olet oman bisneksesi paras asiantuntija – kanssasi.

K: Kauanko tässä menee oikeasti aikaa? Olen jo muutenkin ihan puhki.

V: Kun voimat ovat vähissä tai loppu, ulkopuolisen ammattilaisen selkeät työohjeet ovat avuksi. Alussa sinulta menee vain muutama tunti aikaa. Kaikissa vaiheissa pyrin siihen, että tehtävät toimenpiteet ovat selkeitä ja toteuttamiskelpoisia, mikä helpottaa toimenpiteiden suorittamista.

K: Yritykseni on sen verran pieni, että minulla ei ole varaa maksaa tuota summaa. Voiko tämän tehdä halvemmalla?

V: Ei voi. Työmääräni ovat melko samat, oli sitten kyseessä 30 hengen asiantuntijayritys tai 4 hengen pikkupaja. 

K: Miten ostan käytännössä?

V: Ensin otamme etätapaamisen tai puhelinsoiton, jossa käydään läpi yrityksesi tilanne. Jos tapaamisen jälkeen haluat jatkaa, laitan sinulle tarjouksen hyväksyttäväksi (se on vain kaksi sivua pitkä). Hyväksyttyäsi tarjouksen sähköpostitse laitan sinulle ensimmäisen laskun. Kun lasku on maksettu, käydään hommiin. Ensimmäinen vaihe on siis ottaa minuun yhteyttä esimerkiksi sähköpostilla moi@jannejaaskelainen.fi.

K: Miksi en voi hävitä tässä mitään?

V: Koska tiedän mitä teen, pystyn lupaamaan työlleni takuun jota muualta et saa. Jos yhdessä sovitut ja tervehdyttämisprosessin aikana dokumentoidut toimenpiteet eivät paranna yrityksesi tilannetta, maksan rahasi takaisin.

K: Konsulteista on huonoja kokemuksia, miksi tämä olisi eri asia?

V: Yleensä konsultit laskuttavat tunti- tai päiväperusteisesti. Aina saa s**tana arvailla, mikä se laskun loppusumma tulee olemaan. Oma palveluni on erilaista. Hinta on kiinteä, joten tiedät aina varmasti, mikä se loppusumma on.

K: Miksi juuri sinä luulet osaavasi auttaa yritystäni?

V: Olen auttanut satoja – ellei tuhansia – yrityksiä mitä erilaisimmissa liiketoiminnan ongelmissa. Tiedän mitä teen. Olen kirjoittanut yrittämisestä ja bisneksestä myös useita kirjoja ja ilmaisia oppaita.

K: En kehtaa ottaa yhteyttä. Hävettää, että oma firma on mennyt tällaiseen tilanteeseen. Olisi pitänyt itse huomata ja osata muuttaa suuntaa ajoissa. 

V: Ensinnäkin, et ole yksin. On itsestään selvää, että yrittämisessä tulee eteen tilanteita joista ei ole itsellä kokemusta. Kaikilla yrityksillä menee joskus huonosti. On paljon parempi hakea ulkopuolista apua kuin koittaa räpeltää tilannetta auki itsekseen. En myöskään paljasta tervehdyttämiäni yrityksiä ilman erillistä lupaa, joten asiasta ei tarvitse tehdä suurta numeroa.

Aloita yrityksesi tervehdyttäminen tästä

Laita sähköpostia tai soita 040 577 0215. Kerro niin pitkästi tai lyhyesti kuin haluat yrityksesi tilanteesta.

Asiakkaani menestyvät

Janne K. Jääskeläinen asiakasyritysten logot.
Neuvottuja asiakkaita